Fondsen

Fondsen en steun

Het Museum van Zuilen is dankbaar voor de bijdragen van fondsen en sponsoren die wij in de loop van de jaren ontvingen. Zij maakten de vele tentoonstellingen, reünies en bijzondere projecten mogelijk, alsmede de verhuizing naar de Werkspoorfabriek. Mede door deze steun kon het museum zich door de jaren ontwikkelen tot een bijzondere loot aan de boom van culturele instellingen in Utrecht.

Gemeente Utrecht

Onze verhuizing werd mede mogelijk gemaakt door de genereuze steun van de gemeente Utrecht. Het Ondernemersfonds en de Afdeling Cultuur hebben ons financieel ondersteund, waardoor we een nieuwe thuisbasis konden realiseren. Ook maakte de gemeente Utrecht met een financiële bijdrage de plaatsing van QR-tegels in alle Zuilense straten mogelijk.

Provincie Utrecht

Gaf een grote bijdrage voor de aanschaf van vitrines bij de eerste inrichting.

VSBfonds

Het VSBfonds heeft ons geholpen door een bijdrage voor de eerste inrichting van onze museumruimte in de Werkspoorfabriek. Daardoor werd het onder meer mogelijk om onze audiovisuele presentaties uit te breiden en interactiever te maken. Ook ondersteunde het VSB-fonds onze succesvolle Zuilen-70-jaar-reünie.

K.F. Hein Fonds

Het K.F. Hein Fonds gaf bijdragen voor de eerste inrichting op de nieuwe locatie en voor de Zuilen-70-jaar-reünie, waar meer dan 400 Zuilenezen aan meededen die nog in de oude gemeente geboren zijn. Ook steunt het K.F. Heinfonds de tentoonstelling Bouwen voor de Buurt (oktober 2024), waardoor het mogelijk werd om drone opnames te maken ter ondersteuning van de tentoonstelling.

Cultuurfonds

Het Cultuurfonds gaf een financiële bijdrage voor de eerste inrichting van ons museum op de nieuwe locatie. Ook steunde het onze Zuilen-70-jaar-reünie met een financiële bijdrage.

Elise Mathilde fonds

Gaf een bijdrage voor onze tentoonstelling Verenigingen in Zuilen.

Van Baaren Fonds

Gaf een bijdrage voor onze Demka tentoonstelling.

Bijdragen in natura

We zijn ook zeer dankbaar voor de bijdragen in natura:

• Overvecht Vastgoed: Tien jaar gratis huur op onze nieuwe locatie in de Werkspoorfabriek. Hun betrokkenheid bij het behoud van historisch vastgoed in de regio is bijzonder waardevol.
  • W. van Haarlem verhuizers: Boden ons een kosteloze verhuizing van onze collectie aan, wat cruciaal was voor onze overgang naar de nieuwe locatie.

Onze donateurs

Een speciale dank gaat uit naar de honderden donateurs wiens bijdragen ons in staat stellen om het Museum van Zuilen te blijven laten voortbestaan en groeien.

DANK U WEL!