Veelgestelde vragen

Welkom op onze veelgestelde vragen-pagina! Hier vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen over het Museum van Zuilen, van praktische informatie over openingstijden en tickets tot onze tentoonstellingen en educatieve programma’s. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op via de mail (info@museumvanzuilen.nl) of telefonisch (06 20 56 56 55), we helpen u graag verder!

Wat zijn de openingstijden van het Museum van Zuilen?

Het Museum van Zuilen is geopend van woensdag tot en met zaterdag van 10:00 uur tot 17:00 uur. Groepsbezoeken buiten deze tijden is mogelijk op afspraak en tegen betaling.

Moet ik tickets van tevoren reserveren?

Het is niet verplicht om tickets van tevoren te reserveren, maar het wordt wel aangeraden, vooral voor grotere groepen en om ervoor te zorgen dat er iemand aanwezig is om u te ontvangen. Reserveren kan via de website (boek uw bezoek), mail (info@museumvanzuilen.nl) of telefonisch (06 20 56 56 55).

Wat zijn de toegangsprijzen?

Toegang tot het Museum van Zuilen is gratis, maar een vrijwillige bijdrage wordt zeer op prijs gesteld. Voor speciale evenementen of rondleidingen kan een toegangsprijs van toepassing zijn.

Hoe kan ik donateur worden van het museum?

U kunt donateur worden door u aan te melden via onze pagina Doneren. Er zijn verschillende donateursopties, variërend van bijdrage van € 25 tot € 100 per jaar. Grotere donaties, zoals voor bedrijven, kunnen via de 'Club van 100' met bijdragen vanaf € 1000.

Het Museum van Zuilen is een Culturele ANBI-stichting, dus uw donaties en giften zijn in veel gevallen aftrekbaar voor de inkomstenbelasting.

Hoe kan ik me aanmelden als vrijwilliger?

Als u geïnteresseerd bent om vrijwilliger te worden, kunt u contact opnemen met onze vrijwilligerscoördinator via vrijwilligers@museumvanzuilen.nl of bellen naar 06 20 56 56 55.

We bieden verschillende vrijwilligersrollen, zoals museumgids, escape room begeleider, interviewer Sprekende Geschiedenis of ondersteuner evenementen.

Welke tentoonstellingen zijn momenteel te zien?

De huidige tentoonstelling in het museum is ‘Etalage naar het verleden – Winkels in Zuilen’ en 22 oktober 2024 start de tentoonstelling 'Bouwen voor de Buurt - Woningbouw in Zuilen'.

Daarnaast zijn er ook archiefmateriaal en video's te zien van eerdere tentoonstellingen, zoals ‘Kleurrijk en geworteld: Gastarbeiders in Zuilen’.

Kan ik het museum bezoeken met een schoolklas of groep?

Ja, het Museum van Zuilen biedt speciale programma’s voor scholen en groepen. Neem contact met ons op om uw bezoek te plannen via info@museumvanzuilen.nl of telefonisch (06 20 56 56 55).

Hoe kan ik de nieuwsbrief ontvangen?

U kunt zich aanmelden voor onze nieuwsbrief via het formulier op de website. Als u zich aanmeldt, ontvangt u minimaal één keer per maand de Zuilense Nieuwsbode in uw mail en blijft u op de hoogte van onze activiteiten.

Is het museum toegankelijk voor mensen met een beperking?

Ja, het Museum van Zuilen is toegankelijk voor mensen met een beperking. Er is een lift beschikbaar voor toegang tot de eerste verdieping van de Werkspoorfabriek waar het museum zich bevindt.

Daarnaast bieden we op aanvraag prikkelarme bezoeken voor bezoekers die baat hebben bij een rustiger museumbezoek.

Hoe kan ik objecten aan het museum schenken?

Heeft u een object dat u wilt schenken aan het Museum van Zuilen? U kunt deze tijdens openingstijden langsbrengen. Is het object te groot of weet u niet zeker of het geschikt is voor de collectie? Neem dan contact met ons op via info@museumvanzuilen.nl of 06 20 56 56 55 om de mogelijkheden te bespreken.