Plan uw bezoek

NB op feestdagen en in vakantieperiodes kunnen deze tijden afwijken.

Telefoonnummer: 06 20 56 56 55

E-mailadres: info@museumvanzuilen.nl

Museumbezoek Vrijwillige bijdrage
Escape room € 15,00 per persoon

Route-informatie

Het Museum van Zuilen is gevestigd in de Werkspoorfabriek en goed te bereiken  met de fiets of het openbaar vervoer.

Openbaar vervoer

Neem vanaf Utrecht Centraal Station buslijn 3 richting Zuilen en stap uit bij halte Sweder van Zuylenweg. Het museum bevindt zich op tien minuten loopafstand van de halte. Loop vanaf de halte naar de Julianaparklaan. Sla aan het eind van de Julianaparklaan rechtsaf en volg de weg tot u het museum bereikt.

U kunt ook de trein nemen naar Station Zuilen. Vanaf hier is het ook ongeveer 10 minuten lopen. Loop vanaf het station naar de Vlampijpstraat, tot de weg linksaf slaat en overgaat in de Schaverijstraat. Vanaf hier kunt u de Werkspoorfabriek zien waarin het museum gevestigd is.

Fiets

Vanuit het centrum van Utrecht: volg de Amsterdamsetraatweg in de richting van Maarssen. Sla linksaf bij Julianaparklaan. Sla aan het eind van de Julianaparklaan rechtsaf en volg de weg tot u het museum bereikt.

Er zijn fietsenrekken beschikbaar bij het museum.

Auto

Er zijn parkeerplaatsen beschikbaar nabij de ingang van het museum.

Houd er rekening mee dat er betaald parkeren is in de omgeving van 06:00 tot 11:00 uur 's ochtends.

Toegankelijkheid

Bij het Museum van Zuilen streven we naar een toegankelijke ervaring voor al onze bezoekers. Het museum bevindt zich op de eerste verdieping, waar uw via een lift of trap kunt komen.

Bovendien zijn al onze video’s voorzien van ondertiteling, zodat iedereen kan genieten van onze multimedia-ervaringen.

We heten alle bezoekers van harte welkom en staan klaar om te assisteren bij eventuele specifieke behoeften tijdens uw bezoek.

Informatie voor groepen

informatie voor groepen

Via de site kunt u voor een groep van maximaal 10 personen reserveren. Wilt u met meer personen komen, stuur dan even een mail naar info@museumvanzuilen.nl

Bedrijfsuitje

Ontdek de geschiedenis van Zuilen tijdens een uniek bedrijfsuitje in ons museum. Wij bieden maatwerk en persoonlijke begeleiding om uw team een onvergetelijke ervaring te bezorgen. Neem contact met ons op voor meer informatie en om uw bedrijfsuitje te plannen.

Familiebezoek

Breng samen met uw familie een bezoek aan het Museum van Zuilen. Geniet van een op maat gemaakte ervaring. Neem contact met ons op voor meer informatie en om uw familiebezoek te plannen.

Schoolbezoek

Maak geschiedenis levend voor uw leerlingen met een educatief schoolbezoek aan het Museum van Zuilen. Onze programma's zijn afgestemd op verschillende leeftijden en leerdoelen. Neem contact met ons op voor meer informatie en om uw schoolbezoek te plannen.

Museumruimte huren

museumruimte huren

Op zoek naar een unieke locatie voor uw vergadering of bijeenkomst? Het Museum van Zuilen biedt de mogelijkheid om onze museumruimte te huren wanneer het museum gesloten is voor het publiek. Op zondag t/m dinsdag en ’s avonds, wanneer we geen eigen activiteiten hebben gepland, staat onze ruimte tot uw beschikking.

Met plek voor ongeveer 15 personen (of 8 personen met laptops), bieden we een rustige omgeving in historische sferen. Geniet van een kopje thee of koffie terwijl u vergadert, maar houd er rekening mee dat lunchen in het museum niet is toegestaan. – op werkdagen kunt u daarvoor wél terecht bij de cateraar Lavett op de begane grond.

Neem contact met ons op voor beschikbaarheid en tarieven, en geef uw vergadering een bijzonder tintje in het Museum van Zuilen.

Werkspoorfabriek

Het Museum van Zuilen is gevestigd in de sfeervolle Werkspoorfabriek, een voormalige industriële locatie die nu dienst doet als bedrijfsverzamelgebouw. Tijdens uw bezoek kunt u gebruik maken van de aanwezige toiletten en genieten van de faciliteiten beneden, waar u doordeweeks kunt genieten van verse koffie of een heerlijke lunch van desembakkerij Lavett.