Verhalen over Zuilen

Blogberichten

In memoriam Jos van Sambeek

Een onthutsend telefoontje, halverwege augustus. Jos van Sambeek belde me met de mededeling ´Wim, ik heb een slecht en een goed bericht.´

Verder lezen

Drones boven Zuilen!?

Zuilenezen en Zuilenaren die aan het einde van de middag niet naar de Tour kijken maar naar boven hebben komende week kans

Verder lezen

Zuilense Nieuwsbodes

Online tentoonstellingen

Sinds enkele jaren archiveert en ontsluit het Museum van Zuilen een deel van haar tentoonstellingen ook online. Zo blijft de waardevolle informatie, foto’s en verhalen uit deze tentoonstellingen beschikbaar voor iedereen, zelfs nadat de fysieke expositie is afgelopen. Ontdek onze online tentoonstellingen en duik in de rijke geschiedenis van Zuilen, vanuit het comfort van uw eigen huis.

Geen zin om naar buiten te gaan of woont u te ver weg? Via onderstaande knop kunt u deze informatieve pagina’s ook bekijken.

QR-stoeptegels

Ontdek de rijke geschiedenis van Zuilen tijdens een wandeling door de wijk. In alle Zuilense straten liggen QR-stoeptegels waarmee u direct toegang krijgt tot verhalen over de straten en hun bewoners. Scan de QR-code met uw smartphone en duik dieper in de historie van deze bijzondere buurt.

Boeken

Wim van Scharenburg heeft een aantal prachtige boeken uitgebracht die het verhaal van Zuilen vertellen. Of u nu meer wilt weten over de industriële geschiedenis of de persoonlijke verhalen van bewoners, zijn boeken zijn een waardevolle bron van kennis over de geschiedenis van Zuilen.